5 Dolog, Amit Muszáj Megtervezned ha Weboldalt Akarsz! (Tippek a pénzvesztés ellen)

Hogyan spórolhatsz akár 100.000 forintokat azzal, hogy átgondolod milyen weboldal kell neked?

Mielőtt megbíznál egy szakembert fontos néhány kulcsfontosságú szempontot mérlegelni, hogy elkerüld a felesleges költségeket és csalódásokat.

Íme öt alapvető tényező, amit ha megtervezel, akkor pontosan olyan weboldalt kapsz amire szükséged van

Pontos Cél és Célközönség Meghatározása

Mi a weboldal célja?

Legyen egyértelmű, konkrét célod a weboldal céljával kapcsolatban. Kiket akarsz elérni? Mit szeretnél, hogy lássanak az oldaladon? Milyen érzetet keltsen bennük? Milyen folyamatot szeretnél végrehajtatni velük?

Ha nem egyértelműek ezek a kérdések, akkor sok extra költség felmerülhet a weboldal készítése során, hiszen ha újra kell szerkeszteni egy részt vagy akár az egész szerkezetét az oldalnak, azt bizony kő keményen el fogják kérni tőled!

Ne félj a konzultáció elején sokat kérdezni, hiszen ezzel a szakember munkáját is segíted, és a saját költségeidet is szabályozod. Minden ki nem mondott szó, vagy fel nem tett kérdés egy plusz költséggel járhat.

Ki a célközönséged?

Ami a céloknál is fontosabb az a célközönséged pontos meghatározása. Ez természetesen egy általános tudás a vállalkozói életben, tehát nem akarom elismételni az összes gurut, csak hozzáteszem a weboldal részét is a képlethez.

A weboldal tervezésénél mindenképpen írd le vagy mondd el a szakembernek, hogy milyen célközönséget szolgálsz ki. Nem csak kinézet, hanem funkcionalitás szempontjából is fontos ( például ha TikTok feed-et vagy social login-t integrálsz a fiataloknak az már egy plusz elem amivel közelebb kerülsz hozzájuk )

Ha már egy futó vállalkozásról beszélünk, akkor biztosan megvan a célközönséged, így nem lesz nehéz dolgod, azonban ha még az elején jársz és bizonytalan vagy abban, hogy hogyan is lehet meghatározni a célközönséget, töltsd le az ingyenes útmutatónkat a célközönség definiálásához. Minden részét tűpontosan leírtam, így csak le kell írnod a saját válaszaid és végeredményül egy kész buyer persona-t fogsz kapni!

5 Dolog, Amit Muszáj Megtervezned ha Weboldalt Akarsz! (Tippek a pénzvesztés ellen) (2)

A Weboldal Tartalmának Meghatározása

Döntsd el, milyen típusú tartalmat szeretnél megosztani. Ez lehet szöveges tartalom, képek, videók, blogbejegyzések, termékleírások, gyakori kérdések, ügyfélvélemények, stb. Minden tartalomnak összhangban kell lennie a márka üzenetével és a célközönség érdeklődésével.

Tervezd meg, hogy milyen gyakran frissíted a tartalmat. A rendszeres tartalomfrissítés és feltöltés segít a weboldal „frissen” tartásában, ami javíthatja a keresőmotorokban való rangsorolást is. Fontos, hogy a tartalom értéket nyújtson a látogatók számára, legyen releváns, informatív és vonzó.

Válassz olyan tartalomkezelő rendszert (CMS), ami megkönnyíti a tartalom frissítését és kezelését. A WordPress egy népszerű választás, mivel felhasználóbarát és sokoldalú.

A Szükséges Funkciók Átgondolása

A weboldalad funkciói nagyrészben a vállalkozásod jellegéből adódhat, ám a weboldal célját is figyelembe kell venned. Ha például követőek szeretnél gyűjteni és közösséget építeni, akkor az email automatizmusok lesznek a legjobb barátaid. Ha azonnali élményt vagy vásárlást akarsz a látogatóktól, akkor fizetési rendszerre lesz szükséged. Továbbá a marketing oldalát is figyelembe kell venni, hiszen a Facebook, TikTok, Google mind más követőkóddal rendelkezik, amivel mérni tudod a forgalmad, a bevételed és a hirdetéseid megtérülését is.

A funkciók kiválasztása során tartsd szem előtt a felhasználói élményt is. A weboldalnak könnyen navigálhatónak és intuitívnak kell lennie.

SEO és Marketing Felkészülés

A SEO és a marketing kulcsfontosságúak a weboldal láthatóságának növelésében. A weboldalad legyen optimalizálva a keresőmotorok számára. Ez magában foglalja a kulcsszó-optimalizálást, a meta leírásokat, a címeket, az alt szövegeket a képeknél, és a mobilbarát dizájnt. Fontos megjegyezni, hogy a SEO az nem a weboldal készítés utáni elvégzendő feladat, hanem a tervezés során is keresőoptimalizált szemmel kell a weboldalt elkészíteni. Fontos kiemelni, hogy a SEO-tól nem szabad azonnali eredményt várni, hiszen ez egy hosszú távú stratégia.

A Google-nek indexelnie kell az oldalt, a domain-nek hitelességet kell nyernie, a tartalmadnak is folyamatosan versenyeznie kell a többi oldal tartalmával….egyszóval nem 2 napon belül fogod megérezni az eredményét.

Tervezd meg az online marketing tevékenységeidet, mint például a közösségi média marketing, e-mail marketing, hirdetések, vagy influencer marketing. Fontos, hogy ezek a stratégiák összhangban legyenek a márka és a célközönség igényeivel. Az előző pontban leírt követőkódoknak itt lesz nagy szerepük.

5 Dolog, Amit Muszáj Megtervezned ha Weboldalt Akarsz! (Tippek a pénzvesztés ellen) (1)

Költségek Tudatosítása

Mindenkinek ez a rész a legnagyobb kérdése amikor weboldal készítés vagy felújítás előtt áll. Mennyibe kerül egy weboldal?

Ha eddig eljutottál az olvasásban, akkor láthattad, hogy egy weboldalnak az elkészítése szinte minden vállalkozásnál más tervezést igényel, ezért is a legtöbb szakember kizárólag egyedi árajánlattal dolgozik. Nem azért, mert pénzéhesek, hanem ez mindkét fél érdekét védi a többletköltségek és a félreértések elkerülésétől. Egy induló vállalkozásnak nem kell a felső határt megcéloznia, hiszen rengeteg módszer létezik arra, hogy költséghatékonyan lehessen online jelenléted. Azonban érdemes olyan szakemberhez fordulni, aki nem csak a technikai, hanem a marketing és a SEO részhez is konyít.

„Most azt mondod, hogy a legjobb fejlesztők nem jók?”

Isten őrizz! Úgy ahogy egy webdesignernek másodlagos az, hogy a sok szép elem amit megtervezett mennyire fogja az odalt lassítani, a fejlesztő sem azt nézi, hogy hogyan fog az oldal konvertálni. Viszont neked az első számú prioritásod az, hogy a terméked/szolgáltatásod bevételt generáljon és növekedni tudj.

Ehhez egy szélsekörű látásra van szükség, ahol kompromisszumot kötsz a látvány, a technika, és a marketing részek között. Nem a legszebb oldal fog neked bevételt generálni, hanem az, hogy ha egy összetett gépezet fut alatta, ami klienseket és vevőket generál.

Na, de milyen költségekkel kell mindenképp számolnod induláskor?
Ilyen a webdesign, a fejlesztés, a webtárhely, a domain regisztráció, valamint a folyamatos költségek, mint a hosting, karbantartás és a marketing. Pontos költséget az árajánlat bekérése után tudsz számolni, mivel a szakember jó esetben a domain és a tárhely árát is tudni fogja, ha ő ajánl szolgáltatót.

Összegzés

Ha végigmész ezeken a pontokon, és már tudatosan indulsz neki a weboldal készítésének, akkor sokkal pontosabb ajánlatokat fogsz kapni, sokkal gyorsabb lesz a tervezés és a készítés folyamata, sokkal jobb vevőszerző oldalad épül, ami sok éven keresztül stabilan bevételt tud generálni a számodra.

Elakadtál a weboldal készítésben, vagy csak most vágnál bele? Kérj egy ingyenes konzultációt és közösen megtervezzük a weboldalad!